יום ראשון, 2 בינואר 2011

שנה חדשה מאוחרת

רציתי לכתוב רשומה לשנה החדשה, אבל ספק האינטרנט שלי קרס. אז ברכת שנה טובה מאוחרת לכולם! 

והנה קצת מהמקור....

כמה סטטיסטיקות נרקיסיסטיות - בשנה האחרונה ניצפו דפי הבלוג 9,247 פעמים. הרשומה הנצפית ביותר הייתה "נתונים, רבותי, נתונים!", עם 647 צפיות דף; אבל לאיזון, אני ממליץ גם לקרוא את "מגמות מדאיגות בחילון המדינה" (שלה יש רק 57 צפיות דף, אבל היא אולי חשובה יותר). 2,920 מבקרים שונים ביקרו באתר 5,066 פעמים, כ-43% הם מבקרים חוזרים. אני שמח שמצאתם את הבלוג שלי ראוי לקריאה, ומקווה שהתוכן בשנה הבאה יהיה עוד יותר טוב

מה שאני פחות ממנו מרוצה ממנו זו הספריה הבהירה. הבעיה היא פשוט חוסר בכמות מספקת של תוכן. יחסית למעט שיש בה, אני חושב שהיא זכתה לצפיות נאות: בשנה האחרונה ביקרו בה 711 מבקרים סך של 896 ביקורים; הם השתהו הכי הרבה על "סוקרטס על המוסר" ו"מבוא לתורת המוסר", מה שנראה שמלמד על עניין במוסר אתאיסטי. אני שמח על הקוראים, אבל הייתי רוצה שהספריה תהיה רלוונטית יותר לציבור החילוני. לשם כך צריך יותר תוכן. פשוט אין לי די זמן לכתוב מספיק לספריה (אני כרגע עובד על הטיעון הקוסמולוגי ותרגום של ברטרנד ראסל - אבל שניהם מתקדמים לאט). אני שוקל לפתוח חשבון תרומות ופרסומות, בתקווה להשיג מימון לרכישת תרגום מקצועי של התוכן הדרוש.

זו הייתה השנה מבחינת האתרים שלי. מבחינת המדינה - נו, אני חושב שהתקציב שעבר, שכולל תמיכה מוגדלת באברכים ולא כולל תמיכה מוגדלת בכבאות, מספק מראה יפה מאוד של סדרי העדיפויות של המדינה למעשה. מצד שני, השנה לוותה בהתעוררות לא מבוטלת של החילונים, ואני מקווה שמגמה זו תתעצם בשנה הבאה ושתכוון לכיוון הנכון - בראש ובראשונה, התמקדות בנושאי פנים ארוכי-טווח, כגון חינוך, וכן, כולל כיבוי (וגם הרבה דברים אחרים). לו יהי!

אז בקיצור - שנה טובה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה